Titulní obrázek

Podívejme se blíže na nový Chevrolet Corvette

Publikováno: 27.leden 2013

Na letošním autosalonu v Detroitu byla určitě největší hvězdou sedmá generace Chevroletu Corvette. Mnohokrát se objevila ve filmech a je známa hlavně díky svému výbornému výkonu a jízdním schopnostem.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Designéři navazují s modelem na minulou generaci, jejíž tvary náležitě okořenili o ostřejší linie. Světla na přídi zdobí diody pro denní svícení, s červenou karoserií kontrastují černé přední sloupky. Na drsné zádi najdete hned čtyři výfuky v řadě.

Interiér vozu je jednoznačně zaměřen na řidiče, kterého obklopuje palubní deskou. Sportovní volant má tři tlustá ramena. V přístrojovém štítu je kromě budíků i velký barevný displej schopný zobrazit řadu provozních informací. Další displej se stará o navigaci a multimédia na středovém panelu. Ve voze se sedí nízko.

Pod kapotou je uložen nový benzinový osmiválec s označením LT1 a objemem 6,2 litru. Je vybaven sadou moderních technologií, jakou jsou přímé vstřikování, proměnné časování ventilů nebo možnost vypnout polovinu válců a tím šetřit palivo. Jednotka kromě dunivého zvuku produkuje výkon 456 koní a maximum točivého momentu 610 Nm.

Novému motoru se podařilo dosáhnout maxima točivého momentu shodného s minulým objemnějším motorem v rozpětí už od 1000 do 4000 otáček za minutu. Díky použití hliníkové konstrukce Corvette navíc přišel o nadbytečná kila. Výsledkem je zrychlení z nuly na 100 km/h za necelé čtyři sekundy a ideální rozložení hmotnosti 50:50.

Významnou novinkou je nasazení manuální sedmistupňové převodovky. Nová Corvetta je tak druhým vozem na světě, který ji využívá. Převodovka v Corvette je ale vybavena systémem, který sám aplikuje meziplyny. Na středovém tunelu najdeme ještě tlačítko s názvem Drive Mode Selector, na kterém si může řidič nastavit řadu parametrů vozu a během jízdy je pak pohodlně měnit. Upravit se dá třeba zvuk výfuku, nastavení řízení, odezva plynu a další. Jsou zde také předdefinované režimy pro jízdu na trati, za špatného počasí nebo s co nejmenší spotřebou.