Titulní obrázek

Chevrolet Cruze SW

Publikováno: 21.únor 2013

Automobilka Chevrolet nyní uvádí na trh kombík Cruze SW. Vůz ocení hlavně rodiče s dětmi. Cítíte se v něm jistě, máte přehled o všem. Co se však nepovedlo, jsou světla.

Interiér vozu je dobře smontovaný a solidně vypadá. Přístrojová deska je částečně očalouněná. Přední sedadla mohou být kypřejším řidičům těsnější a mohla by mít delší sedáky. Na zadních sedadlech je místa dost.

Kufr není největší (má 500 litrů), vynahrazuje to ale skladností a přístupností. Praktickou vychytávkou je vanička zavěšená za zadními opěradly a chytrá roletka, která se po stlačení vysune vzhůru v drážkách - vhodné hlavně pro kočárky.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

V tlačítkách na středovém panelu se bude muset řidič zorientovat a pohyb v menu není zrovna ukázkou logiky a přehlednosti. K ovládání všeho potřebujete velký barevný displej v kapličce nahoře uprostřed. Zobrazuje i nastavení klimatizace a ventilace, takže poslepu ji ovládat moc nejde.

Nejhorší jsou na chevroletu světla. Cruze mizerně svítí a výbojková světla nemá ani za příplatek. U dálkových světel už není klasická páčka, dálkovky rozsvěcí a zhasínají se zpožděním. Občas vám tak někdo zanadává dálkovkami, že jste ho oslnili.

Při řízení máte pocit, že víte vše, co se děje s autem. U verzí s těžkými motor je to hlavně díky hydraulickému posilovači řízení, což už je dnes skoro rarita. Řízení je i díky němu skvěle přesné, jisté a akorát naposilované.

Motoru to parádně notuje s manuálním šestikvaltem. Je pružný a nechá si líbit hodně nízké otáčky, jezdit někde kolem 1 200 ot./min. po městě je tak akorát. Díky 360 krouticím newtonmetrům se dá předjíždět bez stresu.

Pod kapotou se ukrývá 163 koní. Spotřeba vozu je 7,5 l při velmi svižné jízdě. Klidný řidič by se měl dostat pod sedm. Zrychlení z nuly na stovku 8,8 s je jen o 0,4 s pomalejší, než u Octavie Combi RS TDI.

Cruze SW, jak Chevrolet startuje nyní díky akci na 302 tisících (motor 1,6). Menší turbodiesel 1,7 (96 kW) startuje na 423 tisících, ale když si připlatíte jen šest a půl tisíce, můžete mít už 163koňový dvoulitrový nafťák, navíc ve vyšší výbavě. Základní výbava však nemá klimatizaci a podélně stavitelný volant. Rádio a šest airbagů, ABS a ESP nebo palubní počítač, jsou už standardem vždy.

„Vhodnou základnou pro manželství je oboustranné nepochopení.“ Oscar Wilde