Publikováno: 31.prosinec 2012
Koncern General Motors nyní poskytl statistiky o modelu Chevrolet Volt. Kolik ušetří ročně majitel tohoto vozu? A jakou vzdálenost dokáže ujet na jednu nádrž benzinu?
Volt je EREV (Extended Range Electric Vehicle). Jedná se o hybrid, ale čtyřválcová zážehová čtrnáctistovka se 63 kW (86 k) je v činnosti pouze tehdy, když „dojdou baterky“ a prodlužuje dojezd, samostatně nefunguje. Elektromotor, který primárně vozidlo pohání, poskytuje 111 kW (151 k), kapacita lithium-iontových článků je pak 16,5 kWh.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Majitel extravagantního vozu průměrně ročně ušetří 1.370 dolarů (26.800 Kč) za palivo a 65 % ujeté vzdálenosti absolvuje na elektřinu. Na jednu nádrž benzinu dokáže absolvovat vzdálenost 1.448 km, tedy 900 mil, vystačí mu tak zhruba na měsíc a půl. Spotřeba na dálnicích se pohybuje na hranici 5,9, ve městě pak činí 6,7 l/100 km. Mezi majiteli Voltu se najdou ale i rekordmani, například Andrew Byrne z Los Angeles: Na elektřinu jezdí denně, benzin využívá jen na delší cesty. Na jednu nádrž ujel 3.057 km.
Majitelé Voltů zjistili, že auto není jen zábavné řídit, ale poskytuje moderní techniku a výkon tam, kde jej potřebují. Volt je skutečně auto pro zábavu díky mohutnému točivému momentu elektromotoru. V USA se prodává přesně dva roky, dodávky prodejcům byly zahájeny v prosinci 2010. Klienti ušetřili už 5 milionů galonů (18,9 milionu litrů) benzinu, což odpovídá částce 21 milionů dolarů (410,3 mil. Kč). S extravagantním Američanem to ale pochopitelně není tak růžové, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Reálné údaje spotřeby paliva vyvolají evropským milovníkům nafty úsměv na tváři. Do Voltu se nedávno pustila i média, která propírala jeho drahou výrobu.