Publikováno: 19.březen 2013
Nejnovější Corvetta Stingray má již připravené vyhlídky na zlepšení praktičnosti vozu. Výkon zůstane stejný, karoserii ale změní v shooting brake. Na co se tedy můžeme těšit?
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Praktická stránka věci nebývá hlavním tématem při výběru sportovního vozu. Americký úpravce Callaway si ale myslí, že by se na velikost zavazadelníku nemělo zapomínat ani u modelů, jako je Chevrolet Corvette. Svou představu proto přenesl do konceptu C21 AeroWagon.
Prozatím je zveřejněna počítačová retuše, ale tou to neskončí, pokud se najde dostatek zájemců, kteří by chtěli svoji Corvette proměnit v shooting brake. Přestavba přijde na 15 000 $ (přibližně 300 000 Kč) a zahrnuje díly z karbonu s patentovanou technologií výroby. Zavazadlový prostor se nafoukne jen o pár litrů, stačí si dát k sobě oba typy karoserie a musí vám být jasné, že spíš než o větší kufr tu jde o zajímavější boční profil, který je poslední dobou v módě.
Pohonná jednotka by měla zůstat beze změny, úpravce však sebevědomě tvrdí, že auto bude umět jezdit přes 321 km/h (200 mil/h). Přestože by aerodynamika mohla být s protaženou zádí o něco lepší, jde buď o číslo vysypané z rukávu (v tom horším případě), nebo z počítačového simulátoru. Reálné hodnoty se dočkáme nejdříve na podzim, kdy by měl na silnice vyjet první přestavěný kus.